Ψυχογιός Γιώργος, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Κορινθίας
Το έργο διασώθηκε, χρηματοδοτήθηκε και ενισχύθηκε με τις αποφάσεις και ενέργειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι υπεύθυνη τόσο για την αρχική εγκατάλειψη του έργου, όσο και για την αχαρακτήριστη καθυστέρηση στην εκτέλεση του έργου και στην προκήρυξη της μελέτης
Με μια ‘ηχηρή’ ανακοίνωσή του στα ΜΜΕ ο υφυπουργός και βουλευτής του νομού Κορινθίας κ. Ν. Ταγαράς ανακοίνωσε μια ‘σημαντική εξέλιξη’ για το Φράγμα του Ασωπού που αφορούσε την προκήρυξη διαγωνισμού ύψους 5.635.403 € (με Φ.Π.Α. 24%) από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης «για τα υπόλοιπα έργα του Φράγματος Ασωπού μαζί με τα συνοδά έργα». Μάλιστα, μας γνωστοποίησε ότι στόχος της μελέτης είναι «να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του Φράγματος, έργου ζωτικής σημασίας για το νομό που είναι χαρακτηρισμένο ‘Εθνικού επιπέδου’». Ευχαριστεί μάλιστα και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή όσο και τον αρμόδιο υφυπουργό Γ. Καραγιάννη «για την εξαιρετική συνεργασία, την ταχύτητα λήψης αποφάσεων και την αποτελεσματικότητά τους».
Μάλιστα! «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» ή μάλλον αν έτσι σας βολεύει.
Έχουμε ζήσει εδώ και καιρό την διεκδίκηση του έργου του Φράγματος του Ασωπού από όλη την πολιτική ηγεσία της ΝΔ στο νομό με συχνές ατεκμηρίωτες και ανεύθυνες, θα έλεγε κανείς, αναφορές. Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;
Το ζωτικό αυτό έργο για την γεωργία του νομού θα βρισκόταν σήμερα στα αζήτητα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Μπορεί ο κ. Ταγαράς να διεκδικεί την μελέτη και ωρίμανση του έργου επί θητείας του ως Νομάρχης Κορινθίας, αλλά ο καθένας όμως γνωρίζει ότι το έργο ‘σκούριαζε και κατέρρεε’ μέχρι που ‘ξεκόλλησε’ επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Συγκεκριμένα:
- Με ενέργειες της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την απόφαση (4603/1-07-2016 του Γεν. Γραμ. Αγροτικής Πολιτικής & Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων), αποσοβήθηκε η απένταξη του έργου και εξασφαλίστηκε η μεταφορά του στη νέα Προγραμματική Περίοδο και εν τέλει η στο 100% χρηματοδότηση του υπόλοιπου του προϋπολογισμού του έργου (17.500.870,05 ευρώ) από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Με Υπουργική Απόφαση της 29/3/2018 περί συνέχισης εκτέλεσης του έργου «Κατασκευή Φράγματος Ασωπού Ν. Κορινθίας», την συνέχισή του ανέλαβε, κατά τον νόμο, το δεύτερο μέλος της Κοινοπραξίας, η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.», λόγω πτώχευσης του μέλους «ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ» ξεκινώντας άμεσα τις εργασίες με πολυπληθές και καλά εξοπλισμένο εργοτάξιο.
- Για την περαιτέρω θωράκιση του έργου εξασφαλίστηκε συμπληρωματική σύμβαση κατασκευής ύψους 12.287.350,42 € που ολοκληρώθηκε με την σχετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2019, πριν την λήξη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
- Με αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και το 2019 εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της μελέτης για την κατασκευή του δικτύου άρδευσης και ο χαρακτηρισμός του από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ως έργου Εθνικού Επιπέδου, Ειδικό και Σημαντικό.
Αυτό εξάλλου, όπως και όλα τα προηγούμενα, επιβεβαιώνονται από την ίδια την προκήρυξη της μελέτης όπως δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια (ΑΔΑ: ΩΣ2Ε465ΧΘΞ-5ΗΡ/16-3-2022) και στην οποία αναφέρεται ο κ. Ταγαράς με την ανακοίνωσή του.
Συγκεκριμένα, η δημοσιευθείσα απόφαση για την εκπόνηση της μελέτης του δικτύου, παραπέμπει χαρακτηριστικά στην Συλλογική Απόφαση Μελετών (ΣΑΜ) 072 του 2016, στην οποία περιλαμβάνεται το ενάριθμο 2016ΣΜ07600002 με τίτλο «Μελέτη Έργων Φράγματος Ασωπού Ν. Κορινθίας με τα συνοδά του έργα» και εγκεκριμένο προϋπολογισμό 3.000.000,00 (με ΦΠΑ 24%) ευρώ, και στον χαρακτηρισμό του ως έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικό και Σημαντικό με την υπ. αριθ. Δ19/οικ.1198/11-04-2019 Απόφαση Υπουργού Υ.ΜΕ.(ΑΔΑ- Ω4Υ0465ΧΘΞ-ΜΞΤ).
Με βάση τα παραπάνω, είναι πασιφανές ότι το έργο διασώθηκε, χρηματοδοτήθηκε και ενισχύθηκε με τις αποφάσεις και ενέργειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι υπεύθυνη τόσο για την αρχική εγκατάλειψη του έργου όσο και για την αχαρακτήριστη καθυστέρηση τόσο στην εκτέλεση του έργου όσο και στην προκήρυξη της μελέτης, μετά την επανεκκίνηση του έργου από τον ΣΥΡΙΖΑ και την σημαντική πρόοδο που είχε επιτευχθεί.
Η ταχύτητα λήψης αποφάσεων που επικαλείται ο κ. Ταγαράς και για την οποία συγχαίρει τον υπουργό του είναι χαρακτηριστική ταχύτητας χελώνας. Με έτοιμες αποφάσεις για την προκήρυξη της μελέτης και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το 2019 η κυβέρνηση της ΝΔ προκήρυξε την μελέτη σχεδόν τρία χρόνια μετά και με αυξημένη εκτιμώμενη δαπάνη της μελέτης κατά 2. 635.403 ευρώ.
Δεν μας εκπλήσσει κάτι τέτοιο. Το συναντάμε καθημερινά στις αποφάσεις αυτής της κυβέρνησης.
Αντί να κομπορρημονούν, λοιπόν, ας μας απαντήσουν στα ακόλουθα:
- Γιατί καθυστέρησε η προκήρυξη της μελέτης τρία χρόνια σχεδόν και πως αιτιολογείται ο διπλασιασμός της εκτιμώμενης δαπάνης της μελέτης;
- Γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο, όπως προβλεπόταν τον Δεκέμβριο του 2021 με εξασφαλισμένη την αρχική και την συμπληρωματική του χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και δόθηκε επιπλέον παράταση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023;
Με εκτιμώμενη την διάρκεια εκπόνησης της μελέτης κοντά στα τρία χρόνια και την εκτέλεση του έργου των δικτύων σε τουλάχιστον τέσσερα (εάν εξασφαλιστεί χωρίς προβλήματα η χρηματοδότησή του), ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του αρδευτικού προβλήματος για τον αγροτικό κόσμο του νομού; Έχει εξετάσει η κυβέρνηση εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης του νερού του Φράγματος στο μεσοδιάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του δικτύου, και αν ναι ποια είναι αυτά;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου